- Zuyderland
- Zuyderland
- Bestuur en Organisatie
- Cliëntenraden
- Cliëntenraad Zuyderland MC
Cliëntenraad Zuyderland MC
Over ontwikkelingen in de organisatie die de patiënt aangaan denken we mee en brengen we gevraagd en ongevraagd advies uit aan de Bestuursraad van Zuyderland MC. De cliëntenraad richt zich daarbij vooral op strategische en tactische aspecten en in beginsel niet op zaken van uitvoerend niveau.
Naast haar adviestaak ziet de cliëntenraad ook een rol weggelegd in het in- en extern volgen van voor patiënten (mogelijk) relevante ontwikkelingen en trends.
Samenvattend wil de cliëntenraad actief, laagdrempelig en duidelijk zichtbaar betrokken zijn met alle zaken binnen het ziekenhuis die patiënten aangaan. In dat kader wil de cliëntenraad werken aan haar bekendheid onder en in contact treden met diverse patiëntengroepen om zo daadwerkelijk als vertegenwoordiger van hen te kunnen optreden.
Cliëntenraadleden nemen om die reden deel aan spiegelbijeenkomsten met patiënten, bezoeken met regelmaat patiëntenpanels, zijn geïnformeerd over de uitkomsten van patiënttevredenheidsonderzoek en zijn lid van de kerngroep Dialoog met de Samenleving.
We overleggen maandelijks met het bestuur van het ziekenhuis, maar ook met de verschillende afdelingen binnen de totale organisatie. De sluit aan bij strategiedagen en vraagt voortdurend aandacht voor het belang van de patiënt.
In een aantal commissies en werkgroepen nemen leden van de cliëntenraad zitting, met als opdracht de ontwikkelingen en voorstellen te beoordelen vanuit het perspectief van de patiënt. De cliëntenraad gaat niet in op individuele klachten van patiënten, hiervoor kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris. Ook het informeren van een individuele patiënt is geen taak van de cliëntenraad.
De cliëntenraad bestaat uit 7 leden die elk eigen portefeuilles hebben. De portefeuilles sluiten aan bij Zuyderland als organisatie en behelzen zo alle belangrijke thema’s voor patiënten. De cliëntenraad heeft voor de komende jaren thema’s gekozen die aansluiten bij de strategie en doelen van Zuyderland MC. In onze contacten vragen we nadrukkelijk aandacht voor deze thema’s. Ook buiten het ziekenhuis zijn er contacten, bijvoorbeeld met collega’s van andere ziekenhuizen, patiëntenorganisaties en landelijke instellingen. De cliëntenraad heeft daarom de werkzaamheden opgesplitst in verschillende aandachtsgebieden.
Digitaal klantenpanel
Wilt u samen met de cliëntenraad bijdragen aan het verbeteren van de zorg? Wordt dan lid van ons digitaal klantenpanel.
Contact
Meer info over
Cliëntenraad Zuyderland MC
De leden stellen zich kort voor
Digitaal klantenpanel
Wilt u samen met de cliëntenraad bijdragen aan het verbeteren van de zorg? Wordt dan lid van ons digitaal klantenpanel.
Lees meer