Thuishulp aanvragen
Om Thuishulp te krijgen, is een indicatie nodig. In veel gevallen kunt u een indicatie aanvragen via het Wmo-loket van uw gemeente. U kunt daarvoor zelf contact opnemen met de Wmo-medewerker van de gemeente en een afspraak maken voor een ‘keukentafelgesprek’ bij u thuis. Tijdens dat gesprek wordt duidelijk welke hulp u nodig heeft. Die wordt dan vergoed door de gemeente, al geldt er wel altijd een eigen bijdrage.
Als de gemeente uw indicatie heeft vastgesteld en u heeft gekozen voor Zuyderland Thuishulp, krijgen wij daarvan automatisch bericht. Onze relatiemanager neemt dan telefonisch contact met u op voor een intakegesprek en om te bespreken wanneer de thuishulp kan starten.
Als u thuis woont en intensieve zorg heeft via de Wet langdurige zorg (Wlz), kunt u Thuishulp aanvragen via het zorgkantoor. Ook dan is een eigen bijdrage van toepassing.
Als u hulp nodig heeft voor het aanvragen van een indicatie, kunt u ons bellen. U kunt ons tijdens werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur bereiken via t. 046 – 750 5454
Informatie over de eigen bijdrage staat op de website van het CAK of via CAK: t. 0800 – 1925 (gratis)