3 Goede vragen
Bij ons draait alles om u.
In Zuyderland bent u onze gast. Wij vinden het belangrijk dat u zich bij ons op uw gemak voelt. Dat geldt ook voor uw naaste(n).
De campagne 3 goede vragen is in het leven geroepen om u te helpen bij het gesprek met uw zorgverlener én om de dialoog tussen u en de zorgverlener te verbeteren. Binnen Zuyderland ondersteunen wij de 3 goede vragen op alle poliklinieken.
De 3 goede vragen zijn:
- Wat zijn mijn mogelijkheden?
- Wat zijn de voordelen en nadelen van die mogelijkheden?
- Wat betekent dat in mijn situatie?
Hulpmiddel bij besluitvorming
De vragen dienen als steuntje in de rug tijdens een gesprek en bieden u ondersteuning bij de besluitvorming. Welke mogelijkheden heeft u? Zijn er alternatieven? Of is afwachten ook een optie? Wat zijn de voor- en nadelen van elke optie? En wat past het beste bij uw persoonlijke omstandigheden?
Informatie is noodzakelijk om een goede afweging te kunnen maken. Het stellen van de juiste vragen helpt u daarbij. En net dat is vaak moeilijk als u ongerust bent tijdens een ziekenhuisbezoek. De campagne 3 goede vragen biedt een leidraad om het gesprek aan te gaan en samen te beslissen wat het beste past. Want alleen als u goed geïnformeerd bent, kunt u de juiste keuze maken!
Ga direct naar 3goedevragen.nl