- Zuyderland
- Ziekenhuis
- Patiëntinformatie
- Vragenlijsten
- Veelgestelde vragen PROMs en POS vragenlijsten
Veelgestelde vragen PROMs en POS vragenlijsten
U ontvangt deze vragenlijsten om zo goed mogelijk de effecten van uw behandeling op uw kwaliteit van leven te kunnen meten. Ontvangt u deze vragenlijst als voorbereiding op een eventuele ingreep dan is deze vragenlijst bedoeld om een goed beeld te krijgen van uw gezondheidssituatie als voorbereiding op de ingreep.
Ja, u krijgt, afhankelijk van uw behandeling, op verschillende momenten dezelfde of aanvullende vragenlijsten toegestuurd. Zo kunnen onze specialisten een goed beeld vormen van uw huidige gezondheidssituatie en kunnen zij het effect van de behandeling op uw kwaliteit van leven volgen en met u bespreken.
Dit is gedaan voor uw eigen veiligheid. Na een half uur niet actief te zijn geweest, wordt u automatisch uitgelogd. U kunt opnieuw inloggen door naar de email terug te gaan en opnieuw op de link te klikken. U ontvangt een nieuwe sms-code.
De beveiliging van de persoonsgegevens in QM voldoet aan de Nederlandse Norm voor informatiebeveiliging in de gezondheidszorg (NEN7510). In principe kunnen alleen uw onderzoek arts en/of verpleegkundige rechtstreeks in uw gegevens. Uw gegevens worden ten alle tijden verwerkt volgens de toepasselijk wettelijke vereisten.
Data worden via computer, mobiel of iPad ingevuld. De vragenlijsten maken deel uit van uw behandelplan en worden in uw medisch dossier opgeslagen. Tevens kan het voorkomen dat uw data gebruikt worden voor verplichte aanleveringen aan landelijke instanties. Uw data kan ook gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek
Heeft u geen toegang tot een mobiele telefoon, laptop of geen mogelijkheden tot gebruik van internet? Dan mag u als patiënt de vragenlijst(en) invullen zodra u zich aanmeldt bij de poli in het ziekenhuis. De afspraak gaat dus gewoon door ook als er geen vragenlijst ingevuld is.
U heeft geen email ontvangen ondanks dat uw behandelend arts heeft aangegeven deze te krijgen? Dit kunnen verschillende dingen betekenen:
- De afspraak is over meer dan 2 weken: De 1e email wordt 2 weken voor de afspraak uitgestuurd om 19.00u. Daarna volgen herinneringsmailtjes op 1 week en 1 dag voor de afspraak/behandeling.
- De email is in de ongewenste email terechtgekomen doordat (vragenlijsten@zuyderland.nl) niet door uw email gezien wordt als contactpersoon.
- Er is geen juist emailadres van de patiënt bekend binnen het ziekenhuis. U kunt dit checken en eventueel corrigeren in het patiëntenportaal of bij de balie in het ziekenhuis.
Oplossing: u kunt als patiënt de vragenlijsten eventueel op de iPad invullen als u zich aanmeldt bij de balie van de poli of bij de balie van de opname in het ziekenhuis.
U heeft geen sms ontvangen ondanks dat uw behandelend arts heeft aangegeven deze te krijgen? Dit kunnen verschillende dingen betekenen:
- De afspraak is over meer dan 2 weken: De 1e email wordt 2 weken voor de afspraak uitgestuurd om 19.00u. Daarna volgen herinneringsmailtjes op 1 week en 1 dag voor de afspraak/behandeling.
- De email is in de ongewenste email terechtgekomen doordat (vragenlijsten@zuyderland.nl) niet door uw email gezien wordt als contactpersoon.
- Er is geen juist telefoonnummer van de patiënt bekend binnen het ziekenhuis. U kunt dit checken en eventueel corrigeren in het patiëntenportaal of bij de balie in het ziekenhuis.
- Indien u geen 06-nummer heeft dan is de enige optie om de vragenlijst in te vullen in het ziekenhuis. Dit kan op één van de IPads bij de balie van de poli of de balie van de opname.
Zolang de vragenlijsten nog niet als definitief zijn opgeslagen kunt u de vragen aanpassen (alleen de laatste vraag voor de huidige vraag). Klik hiervoor op de linkerknop
Mogelijk heeft u nog niet alle vragen beantwoord. Dit kunt u zien als er bij de kopjes in de werkbalk nog rood onderstreepte items zijn. U moet dan terug naar dit onderdeel van de vragenlijst en de niet ingevulde vragen alsnog beantwoorden, deze worden ook met een rood sterretje aan begin van de vraag aangegeven. Pas als alle rode markeringen weg zijn dan kan definitief worden opgeslagen.
In principe wordt de vragenlijst tussendoor opgeslagen. Bij het beantwoorden van de laatste vraag van de laatste vragenlijst krijgt u de mogelijkheid om te klikken op “definitief opslaan”, mocht dat niet lukken dan ligt het wellicht aan de webbrowser.
U krijgt 1 week en 1 dag voor de behandeling/afspraak een herinneringsemail. Is het niet gelukt om de vragenlijsten dan alsnog in te vullen dan kunt u deze alsnog invullen op de iPad als u zich bij de balie van de poli in het ziekenhuis heeft aangemeld