Waarom moet ik een afspraak maken voor bloedonderzoek?
We werken op afspraak om lange wachtrijen en volle wachtruimtes te voorkomen.
Ik wil mijn afspraak annuleren. Zijn daar kosten aan verbonden?
Wilt u uw afspraak annuleren, dan kant dat ook tot 24 uur van tevoren via 088 – 459 4265, zodat iemand anders op het gereserveerde tijdstip kan komen. In deze overgangsfase brengen we u vooralsnog geen kosten in rekening.
Wat moet ik doen als ik én bloed én urine moet inleveren?
Kies bij het maken van de afspraak voor de optie ‘bloedafname & materiaal’. Tijdens deze afspraak kunt u ook uw urine-potje inleveren.
De afsprakenplanner doet het niet in mijn internetbrowser, wat moet ik doen?
De afsprakenplanner werkt in alle browsers, behalve de klassieke versie van Microsoft Edge.
Wat u kunt doen:
Er zijn 4 verschillende mogelijkheden:
- Download de laatste versie van Microsoft Edge (ook belangrijk voor veilig internetten)
- Maak gebruik van andere browsers, zoals Chrome, Firefox of Internet Explorer.
- Open de afsprakenplanner op uw telefoon of tablet.
- Bel met 088 – 459 42 65 voor het maken van een afspraak.
Ik ben vergeten een afspraak te maken, kan ik toch langskomen?
Zonder een afspraak is het helaas niet mogelijk om langs te komen. U kunt echter snel en eenvoudig een afspraak maken via onze online afspraakplanner op bloedafname.zuyderland.nl.
Ik wil mijn afspraak verzetten/ afzeggen. Wat moet ik doen?
In dat geval kunt u bellen met: 088 – 459 42 65
Kan ik zonder verwijzing van mijn (huis)arts een afspraak maken?
Nee, u heeft altijd een verwijzing nodig.
Moet ik bij alle bloedafnamelocaties een afspraak maken?
Ja, een afspraak maken is verplicht bij alle Zuyderland-bloedafnamelocaties .
Wat als ik zonder afspraak naar de bloedafnamelocatie kom?
We begrijpen dat niet iedereen meteen weet dat een afspraak maken nu nodig is. Als u zich bij de bloedafnamelocatie meldt zonder afspraak, krijgt u informatie over hoe u een afspraak maakt. Natuurlijk mag u gewoon bloed laten prikken. Het kan wel zijn dat u even wat langer moet wachten. We willen de patiënten die wél een afspraak hebben gemaakt graag op tijd helpen.
Waarom kan er alleen op afspraak bloed worden geprikt?
We willen voorkomen dat veel mensen tegelijk in de rij of in de wachtkamer zitten en lang moeten wachten.
Ik ben patiënt bij de Trombosedienst. Moet ik voortaan ook een afspraak maken?
Ook als u patiënt bent bij de Trombosedienst moet u voortaan een afspraak maken als u naar een bloedafnamelocatie van Zuyderland komt. Een afspraak maken kan online via zuyderland.prikafspraak.nl. Of via 088 – 459 42 65. Wordt u altijd thuis geprikt? Dan maakt u een afspraak op de manier die u gewend bent.
Ik heb online een afspraak gemaakt, maar geen afspraakbevestiging per e-mail ontvangen. Wat nu?
Wij sturen u een bevestiging per e-mail als u online een afspraak heeft gemaakt. Ontvangt u geen e-mail? Controleer de map met ongewenste e-mail. Het kan ook zijn dat uw e-mailserver de e-mail heeft geblokkeerd. U hoeft niet te bellen. Uw afspraak gaat door.