Oude afspraakberichten per abuis opnieuw verstuurd via MijnZuyderland
15 aug 2022Door een technische fout heeft afgelopen weekend een groot aantal patiënten per abuis een mail ontvangen vanuit ons patiëntportaal MijnZuyderland. Het gaat om oude berichten over afspraken die in het verleden hebben plaatsgevonden. Per abuis zijn deze meldingen opnieuw verstuurd.
Waardoor deze e-mails zijn verstuurd, wordt momenteel nog uitgezocht. Duidelijk is wel dat er zeker geen sprake is van hacking; ook zijn er geen gevoelige data zoals uitslagen of medische beelden verstuurd. Het betreft dus enkel oude afspraakberichten.
Zo lang de exacte oorzaak niet achterhaald is, zijn tijdelijk alle e-mailnotificaties voor het portaal uitgeschakeld. Dit betekent dat u als patiënt voorlopig geen e-mail ontvangt indien er iets gewijzigd is binnen het patiëntportaal.
Zelf ook een mail gehad?
Zuyderland roept patiënten op de mails te negeren of verwijderen en niet zelf te bellen naar de polikliniek of het Klant Contact Centrum (KCC) om overbelasting te voorkomen.